Hoe heerlijk zou het zijn anderhalf uur in de mooie natuur rond Apeldoorn te ont-stressen, tot jezelf te komen en op te laden? Echt je hoofd leeg te lopen zodat er ruimte is voor inspiratie? Met een klein groepje of 1-op-1. Met Mind-Walk Apeldoorn wandel je een mooie route rond Apeldoorn……. En combineer je dit met het leren van meditatief en mindful wandelen en verschillende oefeningen met invloeden uit o.a. yoga, mindfulness, bosbaden, adem- ontspanningstechnieken, meditatie èn mind-set coaching.

Hierdoor maak je in de natuur contact met je eigen natuur. Je neemt deze nieuwe tools en kleine cadeautjes -die bij een oefening worden gebruikt of als reminders- mee naar huis. Daar kan je ze zelf in blijven zetten. Je zal in de training ook na elke wandeling enkele extra oefeningen op papier mee krijgen. Hiermee kan je je thuis zelf verder verdiepen in het thema en integreer je het meer in je dagelijks leven. Als je dat wilt natuurlijk, want we gaan ont-moeten.

9 en 11 september starten de volgende basistrainingen weer. Neem je ook het ontspannen vakantie gevoel mee september in? Als je je voor 16 juli aanmeld kan je kiezen uit een aantal mooie extra kado’s!

Wil jij ook?

  • Meer rust ervaren
  • Meer mindful wandelen
  • Je fitter en energieker voelen
  • Tot jezelf komen, jouw eigen natuur ervaren in de natuur
  • Meer inzicht in jezelf
  • Heerlijk ontspannen en genieten van de natuur
  • Je hoofd leeg lopen (minder stress te ervaren)
  • Tools leren om ook thuis beter te ontspannen
  • Je stemming verbeteren en een goed gevoel krijgen
  • Ont-moeten en ontmoeten

Dan is Mind-Walk wat voor jou!

Drie deelnemers van een Mind-Walk Special van InNatuur yoga in Park Berg en Bos in Apeldoorn.

Complete Mind-Walk® training in Apeldoorn

De complete Mind-Walk training bestaat uit 10 trainingen met 10 verschillende thema’s en vindt plaats in Park Berg en Bos in Apeldoorn. De diversiteit van dit park/ bos leent zich perfect voor de verschillende thema’s. De cursus bevat een mooie opbouw en verdieping. De thema’s sluiten op elkaar aan en de oefeningen verdiepen gedurende de training. Tijdens de cursus om Mind – Walk trainer te worden heb ik alles zelf doorlopen en ervaren hoe fijn en krachtig dit is. Je werkt zo op een laagdrempelige en ontspannen manier aan een gezond lichaam en een gezonde geest. De groepjes zijn klein, max 7 deelnemers, om het rustig te houden en er voldoende persoonlijke aandacht kan zijn.

Bij onze Mind-Walk trainingen krijg je na afloop ook enkele opdrachten mee die je thuis kan doen. Als je wilt kan je zo ook verder verdiepen in de thema’s en integreer je ze nog meer in je leven. Na de eerste wandelingen krijg je bovendien steeds de mogelijkheid een toepasselijk essentievragen kaartje te trekken. Met deze vraag kan je dan tussen de trainingen door wandelen.

Mind-Walk basistraining en verdiepingstraining

Komende periode gaan we de Mind-Walk methode in 2 trainingen van 5 wandelingen aanbieden die naadloos op elkaar aansluiten.

Mind-Walk basis training

Je gaat op een ongedwongen en relaxte manier ervaring op doen en kennis maken met Mind-Walk en verschillende vormen van wandelmeditatie, beweegseries (vanuit yoga en met tai chi invloeden), ademoefeningen en meditatie (visualisatie). Je gaat meer uit je hoofd en komt weer in je lichaam. Je leert je lichaam beter voelen, met aandacht bewegen en wordt je meer bewust van verschillende sensaties van je lichaam. Inspanning, ontspanning, hoe voelt dat? En wat voelt prettig voor mij in dit moment? Je gaat je met je eigen natuur en met de natuur en om je heen verbinden. Ook ervaart hoe je door bewuster te worden van je zintuigen je meer in het hier en nu kan komen en meer kan genieten van de de natuur om je heen. Je leert je verschillende ontspanningstechnieken maar ook jouw (gedachte)kracht en dromen komen aan bod.

9 en 11 September starten er nieuwe basistrainingen met kleine groepjes! Meld je snel aan om je plekje te verzekeren. Doe je dit voor 16 juli kan je kiezen uit 1 van onderstaande kado’s:

  • 2 outdoor yogalessen (tm september)
  • Happy Energy Ritual (online programma om zelf een korte yoga serie te leren die altijd (buiten) tussendoor kan)
  • Een Mind-Walk Special: 2 september 14.30
  • Een houten mala met uitleg en drie verschillende oefeningen die je hiermee kan doen.

9, 16, 23, 30 september en 7 oktober (vrijdagochtenden)

11, 18, 25 september en 2 en 9 oktober (zondagochtenden)

Wil je met je eigen groepje (of duo of trio) de basistraining volgen informeer dan naar de mogelijkheden.

Stuur me mailtje om je aan te melden en je kado te ontvangen of je vragen te stellen.

Mind-Walk verdiepingstraining.

Gaat verder vanuit de basis die is gelegd met de basistraining, je gaat je hierin verder verdiepen en krijgt nog meer tools in handen. We gaan bijvoorbeeld loslaten, ervaren dat je emoties er mogen zijn maar verschillende manieren ontdekken hoe je ze zelf de fijne kant op kan sturen! Ook gaan we meer de stilte en rust verkennen en ook met begeleiding meer zelfstandig een oefening/ meditatie leren uitvoeren. En is er ruimte voor eigen wensen en inbreng. Een voorbeeld van een thema is zelfliefde.

De Mind-Walk ervaring van Robert

“Wat het meest indruk op me maakte was hoe snel het voelde als thuis komen.”

“Ik ben gestart op zoek naar rust, ontspanning en balans in een hectische tijd. De wandelingen heb ik ervaren als een plezierig rustgevend moment. Balans en vooral ook veel manieren om rust te vinden. Het leverde me meer inzicht in mezelf op en manieren om met mezelf in contact te komen en met de omgeving.”

“Door Mind-Walk kan ik ook beter ontspannen, heb ik de tools die ik kan gebruiken om te ontspannen, krijg ik meer energie en heb ik inspiratie gekregen.”

“In het dagelijks leven maak ik regelmatig zo mijn wandeling en gebruik hierbij mijn zintuigen. Ook gebruik ik de ademhalingstechnieken en doe ik de geleerde yoga oefeningen regelmatig. Vooral als ik druk ben in mijn hoofd of stress en spanning ervaar.”

“De opdrachten voor thuis waren goed uit te voeren en zorgden er ook voor dat je het geleerde thuis gebruikt.”

“Pauline weet een fijne ontspannen sfeer te creëren. Duidelijk in de uitleg en ook respectvol met oog voor iedereen afzonderlijk.”

Laagdrempelig kennismaken?

Je kan lezen over Mind-Walk maar eigenlijk moet je het gewoon echt eens zelf ervaren. Gun jezelf een kado en geef je op voor een Mind-Walk Special (losse wandeling met een thema) of de training je door een email te sturen naar info@innatuuryoga.nl Stuur me ook gerust je vragen.

Mind-Walk special ‘Spelen met Stilte’

“In stillness you receive”

Tijdens deze wandeling  ontwikkeld voor de dag van de stilte gaan we gaan  spelen met stilte  op de Mind-Walk manier. Wat kan stilte ons brengen? Wat zijn manieren om meer rust in ons hoofd te krijgen?

We gaan luisteren naar stilte. Bewegen met aandacht in stilte. Maar ook geluid, woorden of aandacht geven aan dingen die normaal gesproken stil en onzichtbaar maar veel kracht hebben.

We gaan bijvoorbeeld een pranayama (adem) oefening uit de yoga ervaren en experimenteren met de kracht van gedachten en je krijgt natuurlijk een present-in-the-present.

Het is heel prettig, uitnodigend, je voelt je eigen tempo en grenzen, je leert over jezelf en raakt geïnspireerd. Ook is het heel goed verzorgd”

“Ik gebruik de ademtechniek nu ’s avonds voordat ik naar bed ga”

Mind-Walk special ‘Ontmoeten en ont-moeten’

“Als je jezelf ont-moet, ontmoet je jezelf.”

Deze special is een mooie manier Mind-Walk te ervaren. Ontmoet in deze wandeling de natuur om je heen en in jezelf terwijl je kennismaakt met de Mind-Walk Methode. Alle deelnemers aan deze wandelingen hadden in ieder geval genoten, hieronder enkele opmerkingen.

Deze wandeling vindt weer plaats op 2 september om 14.30 in park berg en bos voor het grassroots natuurfestival Fête de la Nature. Deze wandeling kan iedereen gratis van Mind-Walk komen genieten! We hopen zo een bijdrage te leveren om meer mensen op verschillende manieren bij de natuur te betrekken. Je kan een mailtje sturen om je aan te melden. vol=vol

Ik ont(-)moet je graag!

Esther Teunissen over wat ze top vond aan deze Mind-Walk: ”de plek en de rust die jij mee brengt”

Tegen iemand die Mind-Walk bij InNatuur yoga overweegt zou ze zeggen; “De afstand door het bos is niet groot, maar de afstand in jezelf wel!”

Joke geeft aan: “Super verzorgd! Eén groot cadeau en dan ook nog veel kadootjes mee. Een prachtige ervaring! Zeer verrassend om op deze wijze over bekende paden te lopen. Horen, voelen, zien, ruiken, proeven, heel intense beleving…..” “Er is echt iets gebeurd onderweg”

Deelnemer over wat ze top vond “De verschillende vormen en de ontdekking van het zintuig proeven. De rust die in mij ontstond en jouw rust.” Twijfel je om mee te doen? Zij geeft aan: “Het brengt je echt in je lijf, uit je hoofd en in het nu.”

Robert Joosten over wat hij top vond: “rust, ontspanning, contact, aandacht” Op de vraag of hij tips heeft: “Erg leuke en ongedwongen manier. Niets aan toe te voegen”

Deelneemster: “Enorm bedankt voor deze diep indruk makende Mind-Walk.” Wat vond je top?”: “Echt alles!”

Foto van palm van een hand met op de palm 'Mind - Walk' geschreven. Op de 5 vingers de pijlers van Mind -Walk: meditatieve wandeltechnieken, beweegreeksen, relax, mind en present. Onderin het logo van InNatuur yoga.
5 pijlers van de Mind-Walk Methode. De 6de pijler is de natuur waar we van genieten en gebruik van maken!

Wat is Mind-Walk®?!

Ontspannen en je batterij weer opladen in 10 outdoor trainingen.

Mind-Walk is (meditatief) wandelen, gecombineert met invloeden uit de yoga, mindfulness, tools mbt. mindset/ persoonlijke ontwikkeling, ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen, bosbaden, NLP, EFT en meditatie. Waarbij we gebruik maken van leuke, vernieuwende materialen (cadeautjes) om oefeningen uit te voeren. Het is een veilige, effectieve manier om je gezondheid en fitheid te verbeteren. Geschikt voor zowel de beginnende als gevorderde wandelaars van alle conditieniveaus. In 10 outdoor trainingen loop je jezelf naar balans.

De Mind-Walk pijlers

De Mind-Walk Methode is veel meer dan wandelen alleen.

Mind-Walk heeft 6 pijlers die Mind-Walk tot een totaal programma maken. Een gecombineerde leefstijl-interventie goed voor mentaal en fysiek welzijn.

  1. Meditatieve Wandeltechnieken: Je leert verschillende vormen van wandelmeditaties. In elke training zit er tenminste één.
  2. Beweegvormen: Met invloeden uit oosterse en westerse beweegprincipes zoals yoga, tai chi, dans, EFT.
  3. Mind-Walk Relax: Meditaties, visualisaties, stress release oefeningen, ademhalingstechnieken en ontspanningsoefeningen.
  4. Mind-Walk Mind: Gedachten management, positieve gedachtenkracht, autosuggestie, NLP, persoonlijke ontwikkeling.
  5. Presents-in-the-present: Cadeautjes in het nu, kleine cadeautjes om oefeningen mee uit te voeren, te bekrachtigen en/of als reminder te gebruiken.
  6. De Natuur: de natuur heeft een positief effect op ons o.a stress verlagend en creativiteit verhogend. Wij werken samen met haar.

Als je merkt dat je moeite hebt met ontspannen, omdat je de tijd niet neemt of gewoonweg niet weet hoe je je echt moet ontspannen. Misschien ervaar je dat je hoofd vaak te vol is. Of vind je het gewoon heerlijk om te wandelen in het bos (maar misschien komt het er niet zo vaak van of wil je meer connectie met de natuur)? Dan is deze cursus zeker wat voor jou.

We gaan met een groepje van maximaal 7 deelnemers de natuur waarin ik je begeleid bij het wandelen en de oefeningen. Deze oefeningen zijn geïntegreerd in een wandeling van ongeveer 3 tot max. 5 km. per keer. De wandeling duurt ongeveer anderhalf tot twee uur. Het is ook mogelijk om een individuele Mind-Walk training te doorlopen.

Mind-Walk® is ontmoeten en ont-moeten. De weg naar buiten die naar binnen gaat.

Drie afbeeldingen van de complete Mind-Walk training in in de winter. Park berg en bos.
Mind-Walk training in de winter

De Mind-Walk ervaring van Marjon Hofland

“Ik had me ingeschreven voor Mindwalk omdat de combinatie van wandelen in de natuur en het doen van oefeningen mij heel erg leuk leek. Dit is ook zeker zo uitgekomen.

Door de Mindwalk ben ik me meer bewust geworden van de natuur om me heen en gun ik me zelf meer tijd om het vooral rustig aan te doen, meer in het moment.

De begeleiding van Pauline vond ik erg fijn. Pauline heb ik ervaren als iemand die één is met de natuur en heel veel rust uitstraalt. Tijdens de wandelingen wist ze de oefeningen heel uitnodigend aan te bieden en sloot ze goed aan bij wat er op dat moment nodig was.

Marjan vond de thematische oefeningen en de presents het meest indrukwekkend en verrassend. De kadootjes waren ankertjes voor haar die ook helpen in het dagelijks leven meer in het moment te zijn.

Kosten, data en tijden

Jouw investering voor de basistraining van 5 Mind-Walks van ongeveer anderhalf (tot 2) uur en opdrachten voor thuis is 125 euro (inclusief btw, de presents en oefeningen voor thuis).

Een individuele (of duo) Mind-Walk training van 5 Mind-Walks kan deze zomer voor 399 euro.

Een Mind-Walk special kost 15 euro.

Data:

Mind-Walk basistraining:

Vrijdagochtend 8.45 – 10.15 (-10.45)

9, 16, 23, 30 september, 7 oktober (bij voldoende aanmeldingen)

Zondagochtend 8.45 – 10.15 (-10.45):

11, 18, 25 september en 2 en 9 oktober (bij voldoende aanmeldingen)

Mind-Walk Special ‘Ontmoeten en ont-moeten’: 2 september 14.30

Mind-Walk Special ‘Spelen met Stilte’: volgt

Schrijf je onder aan de pagina in voor de nieuwsbrief om op de hoogte te worden gehouden van nieuwe Mind-Walk Specials, trainingen en leuke acties.

Foto van Pauline in het bos die haar handen uitsteekt. Op de ene hand staat Mind en op de andere Walk geschreven. Op te topjes van haar  vingers de letters: o,p,m,e,r,k,z,a,am. Onderaan in de foto het logo van InNatuuryoga
Mind-Walk: 10 wandelingen, 10 trainingen, 10 woorden die OPMERKZAAM vormen. Ongedwongen, Positief, Meditatief, Ervaren, Kracht, Zacht, Aandacht, Accepteren, Mindful.

Maak kans op mooie prijzen

Achter de schermen wordt gewerkt aan een online Mind-Walk training. Zou je me willen helpen door onderstaande korte enquete in te vullen? Je maakt dan zelf kans op een van de 7 mooie prijzen waaronder de online Mind-Walk training! Klik op onderstaande link voor meer info en de enquête. Alvast ontzettend bedankt!

Mind-Walk op maat?

Liever 1-op-1 begeleiding, als duo of trio op pad of een Mind-Walk op maat? Als je alleen met mij op pad wilt of samen met mij iets specifieks voor je eigen groep zou willen organiseren neem dan contact op via info@innatuuryoga.nl dan bespreken we de mogelijkheden. Er zijn losse Mind-Walk wandelingen mogelijk (Mind-Walk Specials) rondom diverse thema’s met bijpassende oefeningen of een dagdeel. Al dan niet met extra outdoor yoga, meditatie of yoga nidra.

Deelneemster van Mind-Walk Special 'Ontmoeten en ontmoeten' zit in de zon in het bos (park berg en bos in Apeldoorn) op een stukje gras bij een t-splitsing van wandelpaden. Hier zat ze voor een Mind-Walk relax oefening. Op de foto is ook de Mind-Walk rugzak van de trainer te zien.
Jantien genoot van een individuele Mind-Walk Special. “Ik vond de omgeving verrassend, fijn en rustig en ook de oefeningen fijn.” Tegen mensen die Mind-Walk overwegen zou ze zeggen; “Doen en ervaren! Het is rustgevend.”

P.S. Outdoor yoga in Apeldoorn is in het bos in wandel vorm. Dit is geen Mind-Walk maar yoga in een ander jasje. Hier kan je wekelijks een uur yoga met wandelmeditatie en wandelende ademoefeningen combineren. Lijkt dit je wat? Lees dan hier even verder.

Meer weten of de Mind-Walk ontwikkelingen in Apeldoorn volgen?

Onder aan de pagina kan je je inschrijven voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen, data en fijne tips.

Je kan InNatuur yoga ook volgen op facebook en instagram.

Hier lees je meer over InNatuur yoga en de trainer.

Ben je wellicht (ook) geïnteresseerd in yoga (wekelijks) in de natuur van Apeldoorn?

Zelf een yogaserie leren uitvoeren die je buiten kan doen als je zelf gaat wandelen? Kijk even hier!

Het logo van Mind-Walk®
Officiële Mind-Walk® trainer. Hier lees je er meer over het logo.

Ik wil op de hoogte blijven en meld me aan voor de nieuwsbrief

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.