Hoe heerlijk zou het zijn anderhalf uur in de mooie natuur rond Apeldoor op de Veluwe te ont-stressen, tot jezelf te komen en op te laden? Echt je hoofd leeg te lopen zodat er ruimte is voor inspiratie? Met een klein groepje of 1-op-1.

Met Mind-Walk Apeldoorn wandel je een mooie route rond Apeldoorn……. En combineer je dit met het leren van meditatief en mindful wandelen en verschillende oefeningen met invloeden uit o.a. yoga, mindfulness, bosbaden, tai chi adem- ontspanningstechnieken, NLP, EFT, meditatie èn mind-set coaching.

Hierdoor maak je in de natuur contact met je eigen natuur. Je neemt deze nieuwe tools en kleine cadeautjes -die bij een oefening worden gebruikt of als reminders- mee naar huis. Daar kan je ze zelf in blijven zetten. Je zal in de training ook na elke wandeling enkele extra oefeningen op papier mee krijgen. Hiermee kan je je thuis zelf verder verdiepen in het thema en integreer je het meer in je dagelijks leven. Als je dat wilt natuurlijk, want we gaan ont-moeten.

Wil jij ook?

  • Meer rust ervaren
  • Meer mindful wandelen
  • Je fitter en energieker voelen
  • Tot jezelf komen, jouw eigen natuur ervaren in de natuur
  • Meer inzicht in jezelf
  • Heerlijk ontspannen en genieten van de natuur
  • Je hoofd leeg lopen (minder stress te ervaren)
  • Tools leren om ook thuis beter te ontspannen
  • Je stemming verbeteren en een goed gevoel krijgen
  • Ont-moeten en ontmoeten

Dan is Mind-Walk wat voor jou!

Mind-Walk® training in Apeldoorn en online

De complete Mind-Walk training bestaat uit 2 trainingen van 5 wandelingen met 10 verschillende thema’s en vindt plaats in Park Berg en Bos in Apeldoorn op de Veluwe. De diversiteit van dit park/ bos leent zich perfect voor de verschillende thema’s. De cursus bevat een mooie opbouw en verdieping. De thema’s sluiten op elkaar aan en de oefeningen verdiepen gedurende de training. Tijdens de cursus om Mind – Walk trainer te worden heb ik alles zelf doorlopen en ervaren hoe fijn en krachtig dit is. Je werkt zo op een laagdrempelige en ontspannen manier aan een gezond lichaam en een gezonde geest. De groepjes zijn klein, max 6 deelnemers, om het rustig te houden en er voldoende persoonlijke aandacht kan zijn.

Lees je graag ervaringen en concrete voorbeelden uit de wandelingen? Hier lees je meer over de verschillende pijlers van de Mind-Walk Methode.

Bij onze Mind-Walk trainingen krijg je na afloop ook enkele opdrachten mee die je thuis kan doen. Als je wilt kan je zo ook verder verdiepen in de thema’s en integreer je ze nog meer in je leven. Na de eerste wandelingen krijg je bovendien steeds de mogelijkheid een toepasselijk essentievragen kaartje te trekken. Met deze vraag kan je dan tussen de trainingen door wandelen.

De volgende training wordt heel speciaal en bevat een extra online mogelijkheid voor wie dat wil!

Mind-Walk basistraining en verdiepingstraining

Komende periode gaan we de Mind-Walk methode in 2 trainingen van 5 wandelingen aanbieden die naadloos op elkaar aansluiten.

Mind-Walk basis training

Je gaat op een ongedwongen en relaxte manier ervaring op doen en kennis maken met Mind-Walk en verschillende vormen van wandelmeditatie, beweegseries (vanuit yoga en met tai chi invloeden), ademoefeningen en meditatie (visualisatie). Je gaat meer uit je hoofd en komt weer in je lichaam. Zo leer je je lichaam beter voelen, met aandacht bewegen en wordt je je meer bewust van verschillende sensaties van je lichaam. Inspanning, ontspanning, hoe voelt dat? En wat voelt prettig voor mij in dit moment? Je gaat je met je eigen natuur en met de natuur en om je heen verbinden. Ook ervaar je, hoe je door bewuster te worden van je zintuigen, je meer in het hier en nu kan komen. Zo kan je ook meer genieten van de de natuur om je heen. Je leert verschillende ontspanningstechnieken maar ook jouw (gedachte)kracht en dromen komen aan bod.

Corries ervaring van de basistraining

“Wat een fijne wandelingen in een prachtige omgeving (Berg en Bos, Apeldoorn), zorgvuldig opgebouwde thema’s waarin mooie tools behandeld werden. De cadeautjes die bij elke les uitgereikt werden waren belangrijke aanvullingen (voor thuis) op de behandelde thema’s.  De Yoga, de meditatie, het bewuster ervaren van de natuur… Heerlijk! Pauline is een hele fijne Mind-walk docent, ze straalt een enorme rust uit, heeft een zachte, prettige stem, is geduldig en is behept met een gezonde dosis levenswijsheid. Je voelt je in goede handen!”

De ervaring van Lisette

“In september heb ik de Mind-Walk basistraining gevolgd bij Pauline. Het was als een cadeautje voor mijzelf: zó ontzettend fijn. Pauline zorgt er voor dat alles ok is, dat niks moet en geeft een veilig en vertrouwd gevoel. Die 1,5 tot 2 uur in het bos draait om jezelf, om ontspannen, om de natuur en even voor jezelf kiezen. De rest van de wereld is dan eventjes bijzaak. Een fantastisch gevoel.”

Wil je met je eigen groepje (of duo of trio) de basistraining volgen informeer dan naar de mogelijkheden.

Voor individuele Mind-Walk mogelijkheden en Innerlijk Kompas Gids natuurcoaching kijk je hier.

Mind-Walk verdiepingstraining.

Gaat verder vanuit de basis die is gelegd met de basistraining, je gaat je hierin verder verdiepen en krijgt nog meer tools in handen. We gaan bijvoorbeeld loslaten, ervaren dat je emoties er mogen zijn maar verschillende manieren ontdekken hoe je ze zelf de fijne kant op kan sturen! Ook gaan we meer de stilte en rust verkennen en ook met begeleiding meer zelfstandig een oefening/ meditatie leren uitvoeren. En is er ruimte voor eigen wensen en inbreng. Een voorbeeld van een thema is zelfliefde.

De Mind-Walk ervaring van Robert

“Wat het meest indruk op me maakte was hoe snel het voelde als thuis komen.”

“Ik ben gestart op zoek naar rust, ontspanning en balans in een hectische tijd. De wandelingen heb ik ervaren als een plezierig rustgevend moment. Balans en vooral ook veel manieren om rust te vinden. Het leverde me meer inzicht in mezelf op en manieren om met mezelf in contact te komen en met de omgeving.”

“Door Mind-Walk kan ik ook beter ontspannen, heb ik de tools die ik kan gebruiken om te ontspannen, krijg ik meer energie en heb ik inspiratie gekregen.”

“In het dagelijks leven maak ik regelmatig zo mijn wandeling en gebruik hierbij mijn zintuigen. Ook gebruik ik de ademhalingstechnieken en doe ik de geleerde yoga oefeningen regelmatig. Vooral als ik druk ben in mijn hoofd of stress en spanning ervaar.”

“De opdrachten voor thuis waren goed uit te voeren en zorgden er ook voor dat je het geleerde thuis gebruikt.”

“Pauline weet een fijne ontspannen sfeer te creëren. Duidelijk in de uitleg en ook respectvol met oog voor iedereen afzonderlijk.”

Twee deelnemers zijn mindful aan het wandelen op de Veluwe tijdens de Mind-Walk Special Ontmoeten en Ont-moeten

Online Mind-Walk avontuur

Kan je niet op de dagen van de training, wil je het op je eigen manier doen in jouw tempo, woon je ver van Apeldoorn, wandel je liever met meer stilte, wandel je liever langer, zou je willen wandelen met je baby op je buik of rug? Dat kan!

Er is een online training in de maak! En je kan nu als eerste voordelig instappen zodat ik feeling heb hoe het online gaat. Je kan dan ook altijd je vragen stellen in de tijd dat deze training in de academie wordt geplaatst.

Eerst een online Special proberen?

Dat kan ook. Onze Special ‘Ontmoeten en Ont-moeten’ is met online begeleiding te volgen! Je kan het doen zoals jij het wilt. Met video’s van alle oefeningen, audio, spiekbriefjes, opdrachtkaartjes extra meditatie etc.

Eerst een online Special proberen?

Laagdrempelig kennismaken?

Je kan lezen over Mind-Walk maar eigenlijk moet je het gewoon echt eens zelf ervaren. Er worden regelmatig losse wandelingen, de Mind-Walk Specials, georganiseerd.

Er zijn losse Mind-Walks van anderhalf a 2 uur: ‘Ontmoeten en Ont-moeten’ en ‘Spelen met Stilte’

Op dit moment wordt er ook een online versie van Ontmoeten en Ont-moeten ontwikkeld.

En een XXL Mind-Walk rond de thema’s van de chakras van ongeveer 4 uur. Deze is met max 3 personen omdat er ook een stukje Innerlijk Kompas Gids / natuurcoaching in zit.

Hier lees je meer over de Specials.

Foto van palm van een hand met op de palm 'Mind - Walk' geschreven. Op de 5 vingers de pijlers van Mind -Walk: meditatieve wandeltechnieken, beweegreeksen, relax, mind en present. De zesde pijler is natuurlijk de natuur. In ons geval de prachtige natuur van de Veluwe/ Apeldoorn Onderin het logo van InNatuur yoga.
5 pijlers van de Mind-Walk Methode. De 6de pijler is de natuur waar we van genieten en gebruik van maken!

De Mind-Walk pijlers

De Mind-Walk Methode is veel meer dan wandelen alleen.

Een gecombineerde leefstijl-interventie goed voor mentaal en fysiek welzijn. Ontspannen en je batterij weer opladen in een outdoor training. Je wandelt naar meer balans en werkt zelf aan je mentale en fysieke gezondheid. Mind-Walk heeft 6 pijlers die Mind-Walk tot een totaal programma maken.

  1. Meditatieve Wandeltechnieken: Je leert verschillende vormen van wandelmeditaties. In elke training zit er tenminste één.
  2. Beweegvormen: Met invloeden uit oosterse en westerse beweegprincipes zoals yoga, tai chi, dans, EFT.
  3. Mind-Walk Relax: Meditaties, visualisaties, stress release oefeningen, ademhalingstechnieken en ontspanningsoefeningen.
  4. Mind-Walk Mind: Gedachten management, positieve gedachtenkracht, autosuggestie, NLP, persoonlijke ontwikkeling.
  5. Presents-in-the-present: Cadeautjes in het nu, kleine cadeautjes om oefeningen mee uit te voeren, te bekrachtigen en/of als reminder te gebruiken.
  6. De Natuur: de natuur heeft een positief effect op ons o.a stress verlagend en creativiteit verhogend. Wij werken samen met haar en laten mensen weer verbinden met de natuur.

Meer concrete voorbeelden en ervaringen van alle pijlers lees je hier.

Wanneer is Mind-Walk wat voor mij?

Als je merkt dat je moeite hebt met ontspannen, omdat je de tijd niet neemt of gewoonweg niet weet hoe je je echt moet ontspannen. Misschien ervaar je dat je hoofd vaak te vol is. Of vind je het gewoon heerlijk om te wandelen in het bos (of wil je meer connectie met de natuur)? Wil je laagdrempelig van de verschillende stromingen proeven? Dan is deze cursus zeker wat voor jou.

We gaan met een groepje van maximaal 6 deelnemers de natuur waarin ik je begeleid bij het wandelen en de oefeningen. Deze oefeningen zijn geïntegreerd in een wandeling van ongeveer 3 tot max. 5 km. per keer. De wandeling duurt ongeveer anderhalf tot twee uur. Het is ook mogelijk om een individuele Mind-Walk training te doorlopen of met mij als Innerlijk Kompas Gids/ Natuurcoach op pad te gaan.

Mind-Walk® is ontmoeten en ont-moeten.

Drie afbeeldingen van de complete Mind-Walk training in in de winter. Park berg en bos in Apeldoorn op de Veluwe.
Mind-Walk training in de winter

De Mind-Walk ervaring van Marjon Hofland

“Ik had me ingeschreven voor Mindwalk omdat de combinatie van wandelen in de natuur en het doen van oefeningen mij heel erg leuk leek. Dit is ook zeker zo uitgekomen.

Door de Mindwalk ben ik me meer bewust geworden van de natuur om me heen en gun ik me zelf meer tijd om het vooral rustig aan te doen, meer in het moment.

De begeleiding van Pauline vond ik erg fijn. Pauline heb ik ervaren als iemand die één is met de natuur en heel veel rust uitstraalt. Tijdens de wandelingen wist ze de oefeningen heel uitnodigend aan te bieden en sloot ze goed aan bij wat er op dat moment nodig was.

Marjan vond de thematische oefeningen en de presents het meest indrukwekkend en verrassend. De kadootjes waren ankertjes voor haar die ook helpen in het dagelijks leven meer in het moment te zijn.

Kosten, data en tijden

Jouw investering voor de basistraining van 5 Mind-Walks van ongeveer anderhalf tot vaak 2 uur is 125 euro (inclusief btw, de presents en oefeningen voor thuis).

Een individuele (of duo) Mind-Walk basistraining kan deze herfst/winter voor 399 euro. Zie ook Innerlijk Kompas Gids natuurcoaching voor meer individuele mogelijkheden

De Mind-Walks Specials varieren van 17,50 tot 79 euro incl btw

Data:

Mind-Walk basistraining:

Nieuwe data volgen. Bij interresse voor de vrijdagochtend of zondagochtend graag contact opnemen via info@innatuuryoga.nl

Mind-Walk Specials:

Nieuwe data volgen. Mocht je interresse hebben in een special kan je het aangeven via info@innatuuryoga.nl mogelijk kunnen we samen de volgende special inplannen.

Schrijf je onder aan de pagina in voor de nieuwsbrief om op de hoogte te worden gehouden van nieuwe Mind-Walk Specials, trainingen en leuke acties.

Foto van Pauline in het bos die haar handen uitsteekt. Op de ene hand staat Mind en op de andere Walk geschreven. Op te topjes van haar  vingers de letters: o,p,m,e,r,k,z,a,am. Onderaan in de foto het logo van InNatuuryoga
Mind-Walk: 10 wandelingen, 10 trainingen, 10 woorden die OPMERKZAAM vormen. Ongedwongen, Positief, Meditatief, Ervaren, Kracht, Zacht, Aandacht, Accepteren, Mindful.

Mind-Walk op maat?

Liever 1-op-1 begeleiding? Lees dan even hier verder over Innerlijk Kompas Gids; natuurcoaching. Wil je als als duo of trio op pad, met een eigen groepje en/ of een Mind-Walk op maat? Als je alleen met mij op pad wilt of samen met mij iets specifieks voor je eigen groep zou willen organiseren neem dan contact op via info@innatuuryoga.nl dan bespreken we de mogelijkheden. Er zijn losse Mind-Walk wandelingen mogelijk (Mind-Walk Specials) rondom diverse thema’s met bijpassende oefeningen of een dagdeel. Al dan niet met extra outdoor yoga, meditatie of yoga nidra.

Deelneemster van Mind-Walk Special 'Ontmoeten en ontmoeten' zit in de zon in het bos (park berg en bos in Apeldoorn) op een stukje gras bij een t-splitsing van wandelpaden. Hier zat ze voor een Mind-Walk relax oefening. Op de foto is ook de Mind-Walk rugzak van de trainer te zien.
Jantien genoot van een individuele Mind-Walk Special. “Ik vond de omgeving verrassend, fijn en rustig en ook de oefeningen fijn.” Tegen mensen die Mind-Walk overwegen zou ze zeggen; “Doen en ervaren! Het is rustgevend.”

P.S. Outdoor yoga in Apeldoorn is in het bos, en afhankelijk van het seizoen, in meer of mindere mate in wandel vorm. Dit is geen Mind-Walk maar yoga in een ander jasje. Hier kan je in de koude maanden wekelijks een uur yoga met wandelmeditatie en wandelende ademoefeningen combineren. Lijkt dit je wat? Lees dan hier even verder.

Meer weten of de Mind-Walk ontwikkelingen in Apeldoorn volgen?

Onder aan de pagina kan je je inschrijven voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen, data en fijne tips.

Je kan InNatuur yoga ook volgen op facebook en instagram.

Hier lees je meer over InNatuur yoga en de trainer.

Zelf een yogaserie leren uitvoeren die je buiten kan doen als je zelf gaat wandelen? Kijk even hier!

Mind-Walk, de weg naar buiten die naar binnen gaat.
Het logo van Mind-Walk®
Officiële Mind-Walk® trainer. Hier lees je er meer over het logo.

Ik wil op de hoogte blijven en meld me aan voor de nieuwsbrief

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.